dinsdag 20 oktober 2015

Het trieste verhaal van Fido Dido

Afgelopen week heb ik inkopen gedaan voor een dagje pretpark. Omdat ik nog steeds een zoetekauw ben besloot ik een zakje RedBand Party Mix te kopen. Tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat het klassieke cola-mannetje, die blijkbaar onder de naam Fido Dido door het leven gaat, zacht uitgedrukt is verkracht door de fabrikanten van RedBand. Aanschouw hieronder de wandaad die de snoepfabrikant heeft verricht tegenover ieders favoriete snoepicoon:
 


De nieuwe Fido Dido snoepjes links moeten hetzelfde voorstellen als de klassieke lekkernijen aan de rechterzijde. Zoals je hier boven kan lezen ben ik erg ontdaan vanwege het feit dat Fido Dido niet meer zijn karakteristieke vorm heeft behouden. Hier zit echter een verhaal achter.
Fido Dido is bedacht in 1985, lang voordat wij geboren waren. Het karakter is tijden gebruikt als mascotte voor 7UP en verscheen in de vorm van allerlei producten als sleutelhangers, T-shirts, postzegels en dus ook snoepjes. Er bestaat zelfs een computerspel van Fido Dido, dat in 1993 is uitgebracht op de Sega Mega Drive. 




In het jaar 2000 werden de Fido Dido snoepjes geproduceerd door Red Band. 7UP en andere merken rondom het icoon waren hier niet blij mee. Red Band heeft dus vanwege deze juridische problemen het snoepje 'omgedraaid'. In plaats van het kapsel van Fido Dido kreeg de nieuwe smiley een baardje. Allemaal leuk en aardig maar vond jij de originele snoepjes ook niet veel lekkerder? Of is dat puur onze passie voor de jaren 90' waardoor het tussen onze oren zit?

Groetjes Wesley

2 opmerkingen:

  1. Jeetje wesley heel heftig ik ben er ook erg van geschrokken dat Fido Dido zacht uitgedrukt ernstig verkracht is. Ik zit momenteel in Italië en zie een jongen die op Fido Dido lijkt en daardoor komen er een heleboel emoties naar boven, gezien jij dezelfde mening deeld als mij over Fido Dido wou ik even mijn ei bij jou kwijt.

    Bij voorbaad dank,

    Flip

    Ps. Als iemand nog een geile milf van rond de 50 kent neem contact met mij op. Mijn nummer is 063o762041

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben Casper en heb Fido Dido als spookje op mijn been.

    Op zoek naar een geile milf? Ik ken ze niet.

    BeantwoordenVerwijderen